DANE FUNDACJI
FUNDACJA WSPIERANIA I ROZWOJU SEKCJI HOKEJA NA TRAWIE KLUBU SPORTOWEGO POMORZANIN TORUŃ - "TORUŃSCY LASKARZE"
Szosa Chełmińska 50
87-100 Toruń
NIP: 9562309954
REGON: 360452230
KRS: 0000537556
numer konta:
BNP PARIBAS: 20 1750 0012 0000 0000 2877 1592
Zarząd Fundacji:
Dariusz Rudziński - prezes Zarządu
Jakub Pieczatowski - sekretarz Zarządu
Rada Fundacji:
Wacław Łukaszewski
Andrzej Makowski
Piotr Żółtowski
Fundacji Wspierania i Rozwoju Sekcji Hokeja na Trawie Klubu Sportowego
Pomorzanin Toruń - „TORUŃSCY LASKARZE”
§ 1
Fundacja Wspierania i Rozwoju Sekcji Hokeja na Trawie Klubu Sportowego Pomorzanin Toruń – „TORUŃSCY LASKARZE”, skrócona nazwa „ Fundacja Toruńscy Laskarze ”, zwana dalej „Fundacją”, ustanowiona została przez grupę inicjatywną osób fizycznych, wymienionych w załączniku nr 1 do statutu, zwanych dalej „Fundatorami” aktem notarialnym z dnia 1 września 2014 roku
REP A numer 2152/2014 sporządzonym przez notariusza Magdalenę Chyłę.
Fundacja prowadzi działalność na podstawie przepisów ustawy z dnia 06 kwietnia 1984 r.
o fundacjach (Dz. U. z 1991r., nr 46, poz. 203 ze zmianami ) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. z 2003 r., nr 96, poz. 873 ze zm.),
a także postanowień niniejszego statutu.
§ 2
Od chwili wpisania do Krajowego Rejestru Sądowego Fundacja posiada osobowość prawną.
§ 3
Siedzibą Fundacji jest miasto Toruń.
Fundacja działa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i za granicą.
Fundacja posiada prawo powoływania ośrodka, biur, filii w kraju i za granicą.
§ 4
Fundacja jest ustanowiona na czas nieokreślony
§ 5
Celem Fundacji jest wspomaganie Sekcji Hokeja na Trawie Klubu Sportowego Pomorzanin Toruń
poprzez pomoc finansową i materialną ( np. sprzęt sportowy, obiekty sportowe i pomocnicze, środki transportu, itp. ), niezbędną do osiągnięcia celów sportowych i wychowawczych realizowanych przez Sekcję.
W szczególności dotyczy to realizacji następujących zadań:
1/ wspieranie idei wybudowania własnego zaplecza sportowego ( hala i boisko sportowe )
2/ wspieranie finansowe bieżącej działalności Sekcji
3/ wspieranie przedsięwzięć służących doskonaleniu dotychczasowej działalności sportowo-
wychowawczej
4/ wspieranie - organizacyjne i finansowe kontaktów sportowych z klubami polskimi
i zagranicznymi
§ 6
Cel określony w § 5 Fundacja realizuje przez:
gromadzenie środków pieniężnych w formie darowizn, spadków i zbiórek publicznych
organizowanie i udział w imprezach promujących rozwój i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu, w szczególności hokeja na trawie
fundowanie stypendiów uzdolnionym zawodnikom
propagowanie rozwoju edukacji sportowej w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych
pomoc i organizację meczów, zawodów i turniejów hokeja na trawie
finansowanie leczenia i rehabilitacji zawodników, trenerów i innych osób związanych z bezpośrednim szkoleniem i prowadzeniem sekcji hokeja na trawie
pomoc finansową przy organizacji obozów i zgrupowań sportowych
zakupu sprzętu sportowego i odzieży niezbędnych do osiągania wyników sportowych,
na rzecz klubu lub poszczególnych zawodników
podejmowanie i realizację wszelkich inicjatyw służących pozyskiwaniu środków pieniężnych od osób prawnych i fizycznych
współdziałanie z organami administracji państwowej, instytucjami oraz organizacjami społecznymi i samorządami
wszelkie formy działalności charytatywnej na rzecz zawodników, trenerów i innych osób związanych z działalnością sekcji hokeja na trawie w indywidualnych, uzasadnionych sprawach zatwierdzonych przez Zarząd.
§ 7
Majątek Fundacji stanowi fundusz założycielski w kwocie 1.200,oo zł ( słownie: jeden tysiąc dwieście złotych ) , a także środki finansowe , nieruchomości i ruchomości oraz prawa majątkowe nabyte przez Fundację w trakcie jej działalności.
§ 8
Dochodami Fundacji mogą być:
- środki finansowe przekazane w formie darowizny, subwencji, dotacji przez osoby fizyczne
i prawne
- darowizny, spadki i zapisy w przypadku powołania do dziedziczenia, których przedmiotem są
środki pieniężne, nieruchomości i rzeczy ruchome
- odsetki z bankowych lokat kapitałowych i papierów wartościowych
- dochody ze zbiórek pieniężnych, loterii i innych imprez publicznych
- inne wpływy i dochody
§ 9
Majątek Fundacji służy wyłącznie realizacji zadań statutowych Fundacji.
§ 10
Fundacji zabrania się:
udzielania pożyczek lub zabezpieczenia zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają
w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,
pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani
z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych osobami bliskimi
przekazywania majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazywanie to następuje bezpłatnie lub na warunkach preferencyjnych
wykorzystywanie majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu Fundacji
zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Fundacji
§ 11
Zakupiony ze środków finansowych Fundacji sprzęt będzie przekazywany do używania
zawodnikom sekcji hokeja na trawie KS Pomorzanin Toruń oraz klubom współpracującym.
§ 12
Organami Fundacji są Zarząd Fundacji, zwanym dalej Zarządem i Rada Fundacji, zwana dalej Radą.
§ 13
Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
Zarząd składa się z dwóch członków – Prezesa i Sekretarza Zarządu.
W skład pierwszego Zarządu wchodzą osoby wybrane przez fundatorów spośród swojego grona na pierwszym zebraniu założycielskim Fundacji.
Zarząd wybierany jest na czas nieoznaczony.
Członek Zarządu może w każdym czasie zrezygnować z pełnienia swojej funkcji poprzez złożenie pisemnej rezygnacji na ręce Rady.
Rada może odwołać członka Zarządu z pełnionej funkcji, gdy nie wykonuje on powierzonych mu obowiązków lub w innych uzasadnionych wypadkach.
W przypadku rezygnacji lub odwołanie członka Zarządu – na jego miejsce Rada wybiera nowego członka spośród kandydatów wskazanych przez Zarząd. Bezpośrednio po dokonaniu wyboru nowej osoby do składu Zarządu, Zarząd obowiązany jest ukonstytuować się na swoim pierwszym posiedzeniu.
§ 14
1. Do kompetencji Zarządu należy:
1/ kierowanie bieżącą działalnością Fundacji
2/ realizacja zadań statutowych
3/ opracowanie planów pracy i budżetu
4/ sprawowanie zarządu majątkiem Fundacji
5/ składanie do Rady wniosków o zmianę statutu
6/ zawieranie w imieniu Fundacji umów, w tym także umów o pracę, niezbędnych do realizacji
celów statutowych
7/ otwieranie rachunków bankowych Fundacji
8/ przyjmowanie darowizn na rzecz Fundacji
9/ występowanie do Rady z wnioskiem o połączenie albo likwidację Fundacji
2. Zarząd obowiązany jest składać Radzie roczne sprawozdanie z działalności Fundacji.
§ 15
Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na kwartał.
Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes, może je także zwołać Sekretarz Zarządu.
O terminie posiedzenia członkowie Zarządu powinni być zawiadomieni – pisemnie lub w inny sposób, zwyczajowo przyjęty ( np. przesłanym mailem ) – co najmniej 3 dni przed planowanym spotkaniem.
Posiedzenie Zarządu jest ważne jeżeli bierze w nim udział cały skład tego organu.
Decyzje Zarządu w sprawach istotnych dla Fundacji zapadają w formie uchwał.
W sprawach majątkowych - do podjęcia uchwały, której przedmiot przekracza wartość 20.000,- zł wymagana jest zgoda pełnego składu Zarządu. W pozostałych sprawach majątkowych - w przypadku braku jednomyślności przy podejmowaniu uchwały – decyduje głos Prezesa Zarządu.
W sprawach niemajątkowych oświadczenia woli w imieniu Fundacji może składać każdy członek Zarządu samodzielnie.
Przebieg posiedzenia oraz treść podjętych uchwał wraz z wynikiem głosowania odnotowuje się w protokole podpisanym przez Zarząd. Protokół przechowuje się przez okres co najmniej 5 lat.
§ 16
Rada jest organem kontrolnym i opiniującym Fundacji.
Rada składa się z trzech członków wybranych na czas nieoznaczony. Członkowie Rady wybierają spośród siebie Przewodniczącego, który kieruje pracami Rady.
Członków pierwszego składu Rady powołują fundatorzy na pierwszym zebraniu założycielskim Fundacji.
Członek Rady może w każdym czasie dobrowolnie wystąpić z jej składu , składając pisemną rezygnację na ręce Przewodniczącego.
W szczególnie uzasadnionych wypadkach członek Rady może zostać odwołany z jej składu. Do podjęcia uchwały w tej sprawie konieczna jest jednomyślność dwóch pozostałych członków Rady.
Na miejsce członka, który zrezygnował albo został odwołany ze składu Rady – Rada powołuje inną osobę. Po uzupełnieniu składu Rady – jej członkowie podejmują decyzję w sprawie ukonstytuowania się tego organu na pierwszym posiedzeniu zwołanym w dniu dokonania wyboru.
§ 17
Ta sama osoba nie może być jednocześnie członkiem Zarządu i członkiem Rady.
Udział w posiedzeniach Zarządu i Rady jest nieodpłatny.
§ 18
Do kompetencji Rady należy:
1/ - nadzór i kontrola nad działalnością Fundacji
2/ - kontrola stanu majątkowego Fundacji
3/ - zatwierdzanie rocznych sprawozdań finansowych Zarządu oraz udzielanie Zarządowi
absolutorium
4/ - powoływanie i odwoływanie członków Zarządu i Rady
5/ - podejmowanie decyzji o zmianach w statucie Fundacji
6/ - podejmowanie decyzji o połączeniu z inną fundacją albo o likwidacji Fundacji
7/ - podejmowanie decyzji w innych sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji Zarządu
§ 19
Rada zbiera się nie rzadziej niż raz w roku.
Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek dwóch pozostałych członków Rady albo wniosek Zarządu zgłoszony na piśmie. Wniosek powinien wskazywać sprawę, której rozpatrzenie wymaga zwołania Rady.
Posiedzenie Rady jest ważne jeżeli bierze w nim udział co najmniej dwóch członków Rady, w tym Przewodniczący.
Posiedzenie Rady prowadzi Przewodniczący.
Decyzje Rady zapadają w formie uchwał.
Każdemu z członków Rady przysługuje jeden głos.
Uchwałę uważa się za podjęta, jeżeli głosowała za nią większość członków Rady. W przypadku równiej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
Przebieg posiedzenia oraz treść podjętych uchwał wraz z wynikiem głosowania odnotowuje się w protokole podpisanym przez członków Rady obecnych na posiedzeniu. Protokół przechowuje się przez okres co najmniej 5 lat.
§ 20
1. Gospodarkę finansową i ewidencję księgową prowadzi Fundacja zgodnie z przepisami mającymi zastosowanie do Fundacji.
2. Fundatorom nie służą prawa do wycofania kapitału wniesionego do Fundacji.
§ 21
1. Uchwałę o likwidacji Fundacji na skutek zrealizowania jej celów lub wyczerpania środków majątkowych na wniosek Zarządu podejmuje Rada Fundacji.
2. W uchwale wyznacza się likwidatora majątku Fundacji
3. Środki majątkowe i finansowe pozostałe po likwidacji Fundacji przechodzą na cel społeczny wskazany przez Radę.
§ 22
Interpretacji Statutu oraz wyjaśnień jego stosowania dokonuje Zarząd Fundacji.
§ 23
1. Koszty administracyjne i organizacyjne wyodrębnione w planie finansowym Fundacji, pokrywane są ze środków finansowych Fundacji.
2. Koszty i wydatki określone w ust. 1 nie mogą przekroczyć 10 % środków finansowych przeznaczonych na działalność Fundacji.
§ 24
1. Zmiana Statutu wymaga zatwierdzenia przez organ rejestrowy.
2. Statut wchodzi w życie z chwilą uzyskania przez Fundację osobowości prawnej.
§ 25
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym statucie zastosowanie mają przepisy prawne powszechnie obowiązujące.
Lp. | Klub | Punkty |
1 | Grunwald Poznań | 36 |
2 | Pomorzanin Toruń | 33 |
3 | AZS AWF Poznań | 29 |
4 | Warta Poznań | 19 |
5 | Start 1954 Gniezno | 18 |
6 | AZS Politechnika Poznań | 13 |
7 | Stella Gniezno | 11 |
8 | LKS Gąsawa | 9 |